18.2.2013

17.02.2013 16:30

Báseň

Hruška

 

Spadla hruška zelená,
rozbila si kolená.
Teraz plače na zemi:
„Dobré liečky dajte mi!“
„Ty si hruška, nezbedník,
nepomôže ti už nik.
Veď si dobre vedela,
že si ešte nezrelá".

 

Texty piesní

 

Dievča umieralo


1. Dievča umieralo, ešte sa pýtalo,
/: či na druhem svete, mládenci budete:/

2. Budeme, budeme, sivá holubička
/: budeme bozkávať, Tvoje bledé líčka:/

3. Zahučali hory, aj ten zelený háj
/: zaplakalo dievča, aj ten švárny šuhaj:/
 

Moja mamka niečo má

 

1. Moja mamka niečo má, niečo má,

schovala to do sena, do sena.

 

2. A to boli orechy, orechy,

bolo ich tam dva mechy, dva mechy.

 

3. A ja som ich vyhľadal, vyhľadal,

keď som koňom seno bral, seno bral.

 

Červené jabĺčko

 

1. /:Červené jabĺčko vo vrecku mám,:/

/:koho rada vidím:/, /:tomu ho dám.:/

 

2. /:Teba ja mamička, najradšej mam,:/

/:tebe to červene:/ /:jabĺčko dám.:/

 

3. /:Keby len jabĺčko má mamičko:/

/:ale od ľúbosti:/ /:aj srdiečko:/

 

Gúľalo sa gúľalo

 

1. Gúľalo sa gúľalo, gúľalo to červené jabĺčko,

/: veď sa ono zgúľalo, zgúľalo ku mamičke ľahúčko :/

 

2. Mamka moja rád Ťa mám, rád Ťa mám, a veď Ti ja všetko dám.

/: Mamka moja mamička, mamička, pobozkám Ťa na líčka :/

 

Slniečko sa zobudilo

 

Slniečko sa zobudilo,
popreťahovalo kosti,
cez mrak hlávku vystrčilo,
zasmialo sa od radosti.

Vyleteli včielky vrtké,
motýle zas šantia v tráve,
lienka ponáhľa sa kdesi,
mravce slamku našli práve.

Obzerá sa slnko zlaté,
čo sa robí čo sa deje?
Všade radosť z práce majú
a slniečko sa len smeje.

 

—————

Späť


Kontakt

MŠ Nezbudská Lúčka

Nezbudská Lúčka 2
013 24 Nezbudská Lúčka


Mobil do MŠ:
0910 622 565


Po - Pia: 7:00 - 16:00.